15 Temmuz 2017 Cumartesi

Gizem Türünde-Etkileyici 4 Kore Filmi Önerisi~

Merhabaa!  
Mutlu bir hafta sonu geçiriyorsunuzdur umarım:) Belki de aldınız kahvenizi kim ne yazmış diye blogları karıştırıyorsunuz:) Ben tam da öyle yapacaktım ki aklıma izlediğim birkaç filmi not almayı unuttuğum geldi. Hazır not alırken de neden listemdeki filmleri sizinle paylaşmayayım dedim:) 

Bu sıralar gizem türündeki Kore filmlerine sardım. Kore filmlerine karşı aşırı bir ön yargı var. İnsanlar izlemeyi denemeden başlıyorlar eleştirmeye. Ama ah bir izleseniz:) Dizilerini artık ben de pek izlemiyorum zaten, o konuda bir şey demeyeceğim ama gerçekten çok kaliteli filmleri var.
O zaman gizem türünde film arayanlar için etkisinde kaldığım birkaç filmi paylaşıyorum:)


The Handmaiden (2016)

1930'ların Koresi ve Japonyası...
Kendisine miras kalmış bir asilzade (Kim Min Hee), onun servetine göz dikmiş bir dolandırıcı (Ha Jung Woo), dolandırıcı tarafından tutulmuş bir yankesici (Kim Tae Ri), asilzadenin velisi ve amcası (Cho Jin Woong) etrafında gelişen bir hikaye.
Film, Sarah Waters'ın romanı Fingersmith (2002)'in modern bir uyarlaması...

Film +18 sahneler içeriyor. Ama konusu o kadar ilgi çekici ki o sahneler konunun önüne geçmiyor. Eğer kafa karıştırıcı, bittiğinde "Ben ne izledim az önce ya?" dediğiniz filmleri seviyorsanız şiddetle tavsiye ederim:)

Missing Woman (2016)

Ji Sun (Uhm Ji Won) doktor olan eski eşi kızlarının, Da Eun’un velayeti için kavga ediyordur. PR şirketindeki işini kanıtlamaya çalışan Ji Sun, velayet savaşını kazanmak için kızı ile saat değiştirir. Ji Sun kızına yardımcı olması için yarı Koreli yarı Çinli bir dadı tutar, Han Mae (Kong Hyo Jin).
Bir gece, Ji Sung işten eve gelir fakat Dae Eun ve Han Mae evde değillerdir. Ji Sung harap olmuş şekilde kızını arar. Velayet savaşı ve işi arka planda kalır. O sırada, Han Mae’nin de hikayesi yavaş yavaş ortaya çıkar.

Sonunu merak ettiren filmlerdendi. Ağlatacağını düşünerek başlamamıştım filme ama bir güzel ağladım:') Zaten Gong Hyo Jin'in dizilerini de filmlerini de ayrı seviyorum. Tavsiye ederim:)


Helpless (2012)

Düğünlerinden birkaç gün önce Veteriner Jang Mun-ho, nişanlısı Sun-young ile Andong’daki ailesini görmeye giderken kahve almak için bir dinlenme yerinde mola verir. Fakat Mun-ho arabaya döndüğünde Sun-young ortadan kaybolmuştur ve telefonu cevap vermemektedir. Jang Mun-ho nişanlısını bulmaya çalışırken onun hakkında bildiği şeylerin hiçbirinin doğru olmadığını anlar.

Bu da sonunu merak ettiren, sonunda şaşırtan filmlerden:)


White Night (2009)

15 yıl önce Yo-han’ın babası cinayete kurban gider , Mi-ho’nun (Son Ye-jin) annesi ise intihar eder. Yo-han ve Mi-ho olanların gölgesinden kurtulup daha parlak bir geleceğin düşünü kurmaktadır. Dedektif Dong-su Han ( Su-kyu Han) ise bu ikilinin arkasındaki gerçeğin peşine düşer. Fakat gerçek bu iki sevgili için o kadar da parlak değildir.

Bu filmi izleyeli uzun zaman oldu ama filmin sonlarında "yok artık!" dediğimi hatırlıyorum:) 

Son zamanlarda en unutamadıklarım bunlardı:)
Eğer sizin de önerileriniz olursa severek listeme ekleyeceğim:)

Mutlu Günler!  

8 yorum:

  1. Liste şahane olmuş,izlenmeli en yakın zamanda! En son aksiyon olarak Train to Busan'ı izlemiştim. İzlemediysen onu da tavsiye ederim,sevgiler ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürleer:) Henüz izlemedim onu ama aklıma getirdiğin iyi oldu izleyeceğim en yakın zamanda^^

      Sil
  2. Dizilerine bi türlü başlayamamıştım ama filmleri mutlaka izleyeceğim hatta çok merak ettim. Bu arada blogundaki değişiklikler çok şeker olmuşş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişman olmayacaksın bence izleyince:) Yaa teşekkür ederiimm:))

      Sil
  3. 2 filmi izlemiştim. Diğerlerini de izlemeliyim en kısa zamanda :) Kore yapımı bir sürü güzel film var. Diziler daha ön planda olduğu için filmler biraz geri plana atılıyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle~ Böyle böyle duyuracağız filmlerini de:))

      Sil
  4. hımms aklımda olsun iyimişler. tamam reklam çıkmıyo şimdiiii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorun kalmamasına sevindim😅 Çok beğenerek izlemiştim ben sen de seversin umarım😊

      Sil