22 Mart 2016 Salı

Yelpaze Dansı♥




Ben 2 sene önce Korece kursuna gitmeye başlayınca kendimi tatlı mı tatlı altı arkadaşımla birlikte bir anda birçok etkinliğin içinde buldum. Zaten dilini öğrenmek istediğiniz bir ülkenin kültürüne de kayıtsız kalamıyorsunuz. Kore de Türkiye gibi renkli kültürü olan bir ülke~ Geleneksel dansları,yemekleri,oyunları…

Geçen sene Korece öğretmenimiz yelpaze dansı kursu olduğunu bize duyurunca ona da katıldık tabii. Zaten yelpaze dansını izlemek ayrı bir keyif verir bana. Rengarenk,sanki çiçekler dans ediyormuş gibi..:)

Dans öğretmenimiz önce bize Kore’nin geleneksel dans temellerini gösterdi. Bir süre garipsesek de alışmamız zaman almadı~ Çalışacak süremiz fazla olmadığı için yelpazesiz provalarımızın ardından o büyük yelpazelerimize kavuşmamız da uzun sürmedi. Hatta kendimizce eğlenmelere bile başladık~~ Bir de dans müziği var tabii. İşte ona alışmak çok uzun sürdü:D Müzik bize tamamen yabancıydı ve bir türlü ritme uyamıyorduk. Hatta gösteri günü yaptığımız birçok provayla toparlayabildik.


Aslında kostüm olarak Hanbok (Kore'nin geleneksel kıyafeti) giyecektik ama sonradan planlar değişti. Rengini grupça seçtiğimiz bir etek dikildi. Olsun o da güzeldi^^ Hala saklıyorum işte o günden bize anı kaldı~


Gösterimiz Ankara Kore Kültür Merkezi’nde oldu. Nasıl tatlı bir heyecan nasıl güzel bir stres.  Lisedeyken halk oyunları yarışmalarına katılmışlığım,eğitmenlik yapmışlığım var ama başka kültürün dansını öğrenip sergilemek bambaşka bir duyguydu. Hem de özlediğimi fark ettim gösteriye çıkmayı :( Neyse ben böyle duygu karmaşasıyla çıktım sahneye. Karşımızda Kore Kültür Merkezi müdürü Bay Cho,Korece öğretmenlerimiz,birçok Koreli ve ailelerimiz varken biraz gerilmiştik açıkçası. Ama odaklandığımızda onları görmedik bile^^



Gösteriden sonra eğitmenimizle birlikte yemeğe gitmemiz de cabası oldu. Son görüşmemizdi; çünkü 3 gün sonra Kore’ye dönecekti :( Hediyeler hazırladık,yazılar yazdık. Onlar da bizden ona bir anı oldu^^

Bol bol fotoğraf çekildiğimiz,bol bol eğlenip aynı zamanda strese girdiğimiz bir gündü. Ama çalışmaları ayrı gösterisi ayrı eğlenceliydi. Böyle farklı deneyimleri seviyorum. Farklı şeyleri öğrenmeyi,özellikle yeni bir kültürün içine girmeyi hatta orada yabancılık çekmeyi seviyorum~





                        O kadar bahsetmişken buraya bir yelpaze dansı gösterisi bırakayım ~ 

2 yorum:

  1. oyle güzeldi ki tekrar yapmamızı ısteseler,seveseve giderdim ilk günkü gibi :)

    YanıtlaSil